Wedding Ticker

Daisypath Anniversary tickers

Birthday ticker

Lilypie Third Birthday tickers

Breastfeeding Journey

Lilypie Breastfeeding tickers

Birthday Ticker

Lilypie First Birthday tickers

Saturday, April 30, 2005

Nukilan Khas Buat Abang Sulungku

Coretan kat bawah ni khas untuk abang aku yang bakal menamatkan zaman bujang terlajaknye esok. Semoga dirimu berbahagia bersama bakal isterimu.


Tahukah kau wahai suami dan bakal suami?? Kaum Adam dan Hawa ini asalnya 2 individu asing yang saling tidak mengenali. Atas takdir tuhan dipertemukan dan aQad nikah telah menyatukan kita.

TAPI.......tahukah kau apa yang isterimu selalu lakukan untukmu,dan fikirlah sejenak apa pula yang kau berikan untuknya...

KALA kau tiada duit, bukankah magic david copperfield bila tiba-tiba kau buka wallet ada duit pulak di dalamnya, tahukah kau yang isterimu sentiasa curi-curi membuka wallet untuk mengecek "Ada duitkah suamiku?"

TAPI Bila kau ada duit, wah! wah! kau siap boleh tanya lagi bini kau "Ada duit ke?" sedangkan itukan kewajipan kau untuk memberinya nafkah?

Tahukah kau wahai suami, tiap-tiap malam isterimu akan terbangun dari tidurnya dan perkara pertama yang diingat ialah suaminya, lantas terus si isteri menjenguk suaminya di sebelah, di kucup dahi suaminya, diusap rambutnya, penuh kasih sayang dan belas kasihan

Tahukah kau wahai suami, kalau kau balik lewat malam sampai jam 4-5pagi atas alasan kerja atau kau suka-suka nak lepak ngan kawan-kawan, bini kau yang dirumah tu tak lena tidur, selagi kau tak balik selagi tulah mata tak leh pejam

TAPI yang kau tahu bersembang aje sampai pagi, langsung tak ingat bini, dahlah balik lambat esoknya selagi tak masuk Zohor tak reti-reti nak bangun, dah bangun tahu nak makan aje...

Tahu tak kau wahai suami, setiap kali isteri mu menggosok bajumu apa yang sentiasa terlintas di fikirannya ialah "Handsome tak laki aku bila pakai baju ni?"

Tapi kau bila dah hansome sikit mula hidung tinggi nak mengorat lagi...

Tahu tak kau wahai suami, isteri tu tak mintak banyak, cuma pujilah dia sekali-sekala, peluklah dia setiap pagi dan malam sebelum tidur (peluk yang setakat pelukan sayang sahaja..bukan dengan harapan dapat "apa-apa"), hadiahkanlah dia sekali-sekala walaupun setakat coklat sekeping, picitlah bahunya sekali-sekala dan kalau nak tidur tu, selimutkanlah dia, sebab sebenarnya, bini tu selagi laki dia tak lelap mata dia hanya tidur-tidur ayam sahaja...

INI YANG BEST NI

Satu lagi, suami kalau korang nak tahu, sebaik sahaja saksi kata

SAH!!!! tuhan tu telah kurniakan 6, 7, 8 senses sebab itulah dia orang tahu korang buat apa kat belakang dia, tak yah guna spy...dia orang musti tahu punya....

Hargailah bini dan bakal bini korang, sebagaimana korang hargai kereta korang, PS2 korang dan lain-lain

Orang bijak adalah dia yang hari ini mengerjakan apa yang orang lain akan mengerjakannya tiga hari kemudian ..

JumPa AnDa Di PunCak KeJaYaaN bersama KeSeJahTeRaaN!

Pengajaran ayat: Perkahwinan itu satu perkara yang mulia, Mengapa mesti kita mengelakkannya. Ia adalah satu fitrah bagi manusia, kalau tak sanggup,manusiakah KITA. Jangan risau jika kita tak dapat isteri yang solehah,kerana Allah telah berjanji, perempuan yang soleh hanya untuk lelaki yang soleh...Kalau kita sebagai lelaki tak soleh...jangan harap dapat bini yang soleh....Syukur apa yang telah dikurniakan.

Tak semua perempuan itu BAIK, tapi baiKKah kita nak dapat perempuan yang baik...???

Kalau kita mengorat perempuan memang tak baik, tapi kalau kita tak berusaha nak cari isteri; Ada can ker bini itu TURUN dari langit.....

Kita tak suka perigi mencari timba...Perempuan jenis apakah itu??? Siti Khadijah pun perempuan mcm itu; Hinakah dia??????

Allah telah mengutuskan perempuan utk lelaki...bukannya kita perlu hidup dengan sendiri....

Mungkin rezeki tidak ada untuk kita memulakan alam perkahwinan......Tanpa usaha , rezeki itu memang tidak ada....

Syabas kepada sesiapa yang melangkah ke gerbang perkahwinan, yang tidak, ANDA
sesungguhnya berada dalam kerugian....

FIKIR-FIKIRKANLAH.................

Wallahu A'lam..

3 comments:

Anonymous said...

Good day !.
You may , probably curious to know how one can reach 2000 per day of income .
There is no need to invest much at first. You may begin to receive yields with as small sum of money as 20-100 dollars.

AimTrust is what you haven`t ever dreamt of such a chance to become rich
The firm represents an offshore structure with advanced asset management technologies in production and delivery of pipes for oil and gas.

It is based in Panama with structures around the world.
Do you want to become an affluent person?
That`s your choice That`s what you really need!

I feel good, I began to get real money with the help of this company,
and I invite you to do the same. If it gets down to choose a correct companion utilizes your funds in a right way - that`s the AimTrust!.
I make 2G daily, and my first investment was 500 dollars only!
It`s easy to join , just click this link http://wyvekyliwa.virtue.nu/jakutuj.html
and lucky you`re! Let`s take this option together to become rich

Anonymous said...

Good day, sun shines!
There have were times of troubles when I didn't know about opportunities of getting high yields on investments. I was a dump and downright stupid person.
I have never thought that there weren't any need in large starting capital.
Nowadays, I feel good, I begin to get real income.
It's all about how to choose a correct companion who uses your funds in a right way - that is incorporate it in real business, parts and divides the profit with me.

You may ask, if there are such firms? I have to answer the truth, YES, there are. Please get to know about one of them:
http://theinvestblog.com [url=http://theinvestblog.com]Online Investment Blog[/url]

Anonymous said...

ups sorry delete plz [url=http://duhum.com].[/url]