Wedding Ticker

Daisypath Anniversary tickers

Birthday ticker

Lilypie Third Birthday tickers

Breastfeeding Journey

Lilypie Breastfeeding tickers

Birthday Ticker

Lilypie First Birthday tickers

Thursday, April 13, 2006

EYZZAHBATRISYIA

MyCuteSpace.comMyCuteSpace.comMyCuteSpace.comMyCuteSpace.comMyCuteSpace.comMyCuteSpace.com

MyCuteSpace.comMyCuteSpace.comMyCuteSpace.comMyCuteSpace.comMyCuteSpace.comMyCuteSpace.comMyCuteSpace.comMyCuteSpace.comMyCuteSpace.com


Hari ni aku nak bercerita pasal nama EYZZAHBATRISYIA ni. EYZZAHBATRISYIA ni wujud dah lama lah jugak. EYZZAHBATRISYIA ni adalah nickname aku. Dah lama aku guna nickname ni. EYZZAHBATRISYIA ni asalnya gabungan dua nama. EYZZAH ialah nama aku dan BATRISYIA pulak adalah nama salah seorang baby masa aku keje kat taska kat Puchong dulu. Aku pernah jadi cikgu taska lepas aku SPM dulu. Aku memang nak sangat keje masa tu. Tapi, aku tak suka bekerja kat tempat yang aku kena berjumpa atau terserempak ngan ramai org cam keje cashier kat supermarket tu. Aku tanak keje camtu.


Cari punya cari keje, at last aku dapat keje kat taska kat Puchong. Dan bermula lah rutin hidup aku sebagai cikgu kat taska tu. Hari aku bermula pukul 6 pagi sebab pukul 6 lebih tu dah ade orang hantar anak die kat taska tu sebab die keje kat KL. Tapi, yang syok nye jadi cikgu taska ni, bile baby-baby semua tido, aku pun ikut tido gak. Dah tak der ape nak buat. Tido je lah.


Dalam masa aku bekerja sebagai cikgu kat taska tu, aku amat geram lah ngan sorang baby ni. Nama die Maryam BATRISYIA. Comel amat baby tu. Geram lak aku. Masa aku jaga die dulu die still baby lagi. Baru 4 bulan. Tahun lepas, masa aku gi taska tu jumpa kawan aku yang still keje kat taska tu lagi, dah besar panjang dah aku tengok budak Maryam BATRISYIA ni. Muka cam doll. Geram nak cubit-cubit. Disebabkan aku suka amat ngan baby yang nama Maryam BATRISYIA tu, aku pun abadikan lah nama BATRISYIA tu jadi nickname aku. Aku suka amat ngan nama EYZZAHBATRISYIA ni. Satu gabungan nama yang aku rasa cukup unik.

No comments: