Wedding Ticker

Daisypath Anniversary tickers

Birthday ticker

Lilypie Third Birthday tickers

Breastfeeding Journey

Lilypie Breastfeeding tickers

Birthday Ticker

Lilypie First Birthday tickers

Monday, March 05, 2007

Jalan-Jalan Hari Minggu

Hari ni rutin pagi seperti biase, kelas harfiah ngan mak. Pastu, masak cekodok kentang and makan. Ade pembaca blog aku tanya, tak bosan ke asyik makan cekodok kentang? Jawapannye, tak bosan sebab sedap. Hehehehe. Lepas tu, lepak jap sementara nak tunggu pukul 10 lebih sebab 10 lebih kena hantar Syida, die ade kelas hari ni.

Lepas hantar Syida, balik rumah then bersiap untuk pegi kenduri pulak. Aku ikut mak ngan abah pegi 2 kenduri hari ni. Satu kenduri kat Dewan Perdana, Lembaga Getah Malaysia. Lagi satu kat Klang. Kat Dewan Perdana tu kawan mak aku. Yang kat Klang tu pulak kawan abah aku. Lepas dah pegi kenduri kat Klang tu, singgah Jusco Bukit Raja kejap sebab nak gi beli swimming cap. Lepas dah beli swimming cap, pegi Bukit Jelutong pulak sebab nak gi melawat Mak Lang abah aku. Tok Lang aku lah kiranya. Masa aku sampai rumah Tok Lang tu, Tok Lang tengah masak nasi dagang. Lepas dah lebih sejam dok lepak-lepak umah Tok Lang, singgah rumah kak Ija pulak sebab dah dekat dah kan.

Masa sampai rumah Kak Ija, kak Ija bagitau die nak gi tengok rumah baru die. Lawa lah jugak rumah baru die tu. Siap ade green house kat dalam rumah. Mak aku suka lah kalau ade green house kat dalam rumah. Boleh tanam pokok. Masa we all tengah borak-borak kat luar rumah Kak Ija tu, jiran sebelah rumah die tu datang tegur. Pastu, we all borak-borak lah. Lepas tu, die siap offer masuk rumah die. Lawa betul lah rumah die. Aku tak ambik gambar lah. Nak mampus ke nak ambik gambar rumah orang kan. Green house tu die tak tanam pokok. Tapi, die buat waterfall. Lawa sangat-sangat.

masa nak dekat maghrib, we all pun mintak diri nak balik sebab nak gi fetch Syida pulak. Lepas fetch Syida, terus balik rumah. Malam, aku tak der buat ape. Just sibuk-sibuk packing baju sebab selasa ni dah nak gi Pangkor. Tak sabar nye nak gi Pangkor. Cuti pun alhamdulillah dah approve. So, boleh lah cuti-cuti Malaysia dengan aman sebab keje pun dah habis.

No comments: