Wedding Ticker

Daisypath Anniversary tickers

Birthday ticker

Lilypie Third Birthday tickers

Breastfeeding Journey

Lilypie Breastfeeding tickers

Birthday Ticker

Lilypie First Birthday tickers

Monday, April 23, 2007

Friendship Last Forever



When you look back on times we had
I hope you smile
And know that through the good and through the bad
I was on your side when nobody could hold us down
We claimed the brightest star
And we, we came so far
And no they won't forget

[Chorus]
Whenever you remember times gone by
Remember how we held our heads so high
When all this world was there for us
And we believe that we could touch the sky
Whenever you remember, I'll be there
Remember how we reached that dream together
Whenever you remember

When you think back on all we've done
I hope you're proud
When you look back and see how far we've come
It was our time to shine
And nobody could hold us down
They thought they'd see us fall
But we, we stood so tall
And no we won't forget

Whenever you remember times gone by
Remember how we held our heads so high
When all this world was there for us
And we believe that we could touch the sky
Whenever you remember, I'll be there
Remember how we reached that dream together
Whenever you remember

Yeahhh, Ooohh

We claimed the brightest star
And we, we came so far
And know that we showed them all
And no they won't forget

Yeahhh

Whenever you remember times gone by
Remember how we held our heads so high
When all this world was there for us
And we believe that we could touch the sky
Whenever you remember, I'll be there
Remember how we reached that dream together
Whenever you remember

Whenever you remember

Ooohh, whenever you remember

Pagi ni kena keje. So, boring sangat-sangat. nasib baik hari ni sampai pukul 11 je. Suddenly, i miss her. She is my bestfriend. Aku ngan Iera berkawan sejak dari tingkatan 4 dan alhamdulillah hubungan we all still kekal sampai skrg ni. Memang kitorang ni macam belangkas. Pegi mane-mane je berdua. Sampaikan ustazah we all gelarkan aku ngan die ni cam kembar. Memang tak boleh berenggang.

Masa nak SPM dulu, die tanya aku, lepas sekolah nak buat ape? Aku jawab entah. Die pun terus cadangkan supaya ambik kursus menjahit kat Baitulmal. Same-same apply dan same-same dapat surat untuk panggilan interview. Die dapat interview untuk kursus jahitan pakaian perempuan. Aku pulak dapat interview untuk kursus jahitan pakaian lelaki. Aku dah keberatan sebenarnya sebab pakaian lelaki kan. Aku tak minat sangat. Tapi, mak suruh aku cuba jugak. Tapi, aku tak dapat. Cuma Iera je yang berjaya menempatkan diri kat Baitulmal tu. Aku ambik diploma fashion design jugak tapi, swasta. Same jugak course die ngan aku. KAn aku dah bagitau, we all ni memang tak boleh berenggang. Course die setahun. Sedangkan aku punya course ambik masa 6 bulan je.

Lepas dah habis belajar, aku keje kat Medan Mara. Die pulak keje ape ek aku tak ingat dah. Bile aku dah berenti kat Medan Mara, die ajak aku join die keje kat Kuang kat satu kedai jahit ni. So, aku pun keje lah sekali ngan die. Masa ni aku dok sekali ngan die kat kedai tu. Padahal rumah aku dekat je ngan kedai jahit tu. Tapi, masa tu aku memang nak dok sekali ngan Iera kat kedai tu. Mak aku pun on je. Aku pun ok lah kan. Aku rasa tak sampai setahun pun keje kat kedai jahit tu. Berenti pun same-same. Pastu, aku menganggur. Dok umah je. Kiranya, ambik tempahan kat rumah je lah. Bosan sehhh dok rumah.

Tak lama lepas tu, aku dengar Iera keje kat Sekolah Rendah yang dekat ngan umah aku. Die sekali lagi ajak aku jadi Cikgu English kat sekolah tu. Lagi sekali aku keje sekali ngan die. Kalau tak silap aku, Iera keje kat sekolah tu 2 bulan je. Aku pulak keje kat sekolah tu selama 4 bulan. Masa aku sambung keje lagi 2 bulan tu, Iera dah keje kat tempat lain. Aku yang jadi Cikgu sorang-sorang. Bile dah tamat kontrak. Aku menganggur lagi. Sampai kena marah lah ngan abang aku sebab dah lama sangat menganggur.

Tak lama lepas tu, Yana pun bagitau aku yang kat U*TM ade keje kosong. Aku pun ajak Iera isi borang sekali ngan aku. Aku pegi hantar sendiri by hand dengan harapan aku ngan Iera dapat lah keje kosong ni. Aku pernah cakap kat Iera, kalau aku dapat sorang keje ni, aku tanak pegi. Iera pun same. Hhahahaha. Ape lah fikir camtu sekali. Bile dah hantar tu, we all same-same dapat surat panggilan interview. seronok giler rasa masa tu. Dah lah kena pegi ke U*TM tu dua kali. Tapi, aku seronok sangat bile memikirkan yang insyaallah aku ngan Iera ade rezeki kat U*TM ni.

Tapi, Bile tiba surat panggilan, Iera sorang je dapat. Aku ni dapat jugak tapi, calon simpanan. Sabo je lah aku. Masa tu aku kat Kampung aku tengah bercuti. Aku pun call Yana bagitau yang aku hanya dapat jadi calon simpanan je. Yana pun call kawan die kat perjawatan. Kawan die bagitau die yang ade orang tolak offer keje tu. So, aku pun dapat lah offer tu. Itu fungsi nye calon simpanan ni ek. Mane lah aku nak tau. So, sepantas kilat jugak aku balik KL esok nye sebab nak kena buat medical check up lagi kan.

Sebelum lapor diri tu, aku pegi lah survey-survey dulu tempat aku nak keje kan. Sekali, tengok-tengok fakulti aku ngan Iera sebelah-sebelah je. Lagi lah aku suka. Ahaksss. Maka, bermula lah hidup aku sebagai warga U*TM. Masa memula keje tu, aku ngan Iera dok satu rumah. Tapi, tak lama. Sekejap je pun bertahan. Aku tatau lah ape silap nye. So, aku ambik keputusan pindah ke rumah adik aku sebab masa tu ade satu bilik kosong. Lepas aku pindah, aku rasa hubungan we all makin baik.

Alhamdulillah, sampai skrg ni hubungan aku ngan Iera baik lagi. Aku harap hubungan aku ngan die akan kekal ke akhir hayat. Aku nak anak cucu aku kenal siapa kawan baik aku dari zaman sekolah sampai lah zaman tua. Kuat ok aku berangan. Tapi, itu lah satu-satu nya harapan aku.

Iera, maybe aku tak pernah bagitau yang aku sayang sangat persahabatan kite ni. Tapi, ko kena tau yang AKU SAYANG SANGAT KAT KO. Percaya lah.

No comments: