Wedding Ticker

Daisypath Anniversary tickers

Birthday ticker

Lilypie Third Birthday tickers

Breastfeeding Journey

Lilypie Breastfeeding tickers

Birthday Ticker

Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, July 18, 2007

Mari Belajar Buat Caramel Bodo-Bodo Jerk (Tapi, Sedap)

Hari jumaat hari tu, saje je ajak adik aku buat caramel yang sedap. Ahaksss. Tapi, caramel bodo-bodo je lah. Bodo-bodo pun sedap woooo. Bahan-bahan yang di perlukan :

Dutch Lady Full Cream Milk Satu Kotak

3 Peket Green's Carmelle

Caramel ni aku kirim kat sorang ustaz kat ofis aku ni. Hari tu die pegi umrah. Die yang beli kan kat mekah. Tapi, aku takut ade jual jugak kat sini. Sesape yang ade ternampak Caramel ni kat Malaysia, tolong bagitau aku eh kat mane ade jual. Aku nak beli lah.



Tuang sekotak susu tadi dalam periuk. Kacau susu hingga mendidih atas slow fire ok.


Lepas dah mendidih, masukkan Caramelle tadi sepeket demi sepeket


Kacau selama 2 minit. Dah lepas 2 minit, boleh angkat


Masukkan ke dalam bekas


2 ekor ikan yang sedang di sejukkan sebelum di sumbat masuk ke dalam peti ais untuk di sejukkan

Ini lah rupa 2 ekor ikan yang telah sejuk. Sedap wooo

Tak der keje dah ni. Ahaksss.

No comments: