Wedding Ticker

Daisypath Anniversary tickers

Birthday ticker

Lilypie Third Birthday tickers

Breastfeeding Journey

Lilypie Breastfeeding tickers

Birthday Ticker

Lilypie First Birthday tickers

Friday, August 22, 2008

Gosok Baju

Korang rajin tak gosok baju? Aku ni amat lah tak rajin tau nak gosok baju. Masa hari rabu lepas, aku dok berkata-kate lah dalam hati, balik ni malas nye lah nak gosok baju batik. Sebab kan hari khamis kan hari batik kan untuk orang yang keje Gomen. Bile aku balik tu, Syida cakap kat aku.

Syida : Kak Nina, u have to pay me?

Me : Pay u for what?

Syida : Saya gosok baju awak tau.



Aku ingat kan, die gosok sepasang dua je baju aku. Tapi, die gosok semua ok sampai kosong bakul dalam bilik gosok tu. Hahahaa. Gile rajin bibik ni kan. Hahahaha. Aku siap cakap kat mak aku tak payah bayar kat maid lah mak sebab kat rumah ni dah ade bibik baru. Hahahaha. Tapi, Syida die rajin ikut mood lah. kalau die rajin, habis semua perabot dalam rumah tu die ubah. Kalau die malas, jangan harap lah.

Aku ni dah lama tak gosok baju nak gi kerja. Selalu nye Kak Leha yang gosokkan. Skrg ni, Kak Leha balik kampung 3 bulan, merasa lah aku gosok baju sendiri. Tapi, aku malas lah. Huhuhuhu. Hari tu, dah lama aku tak gosok baju, sekali aku gosok, terbakar kain aku. Hahahaha. Ape lah punya anak dara ni.

No comments: