Wedding Ticker

Daisypath Anniversary tickers

Birthday ticker

Lilypie Third Birthday tickers

Breastfeeding Journey

Lilypie Breastfeeding tickers

Birthday Ticker

Lilypie First Birthday tickers

Tuesday, September 09, 2008

Berbuka Puasa Hari ke 8



Ni antara lauk aku berbuka puasa semalam. Abah aku tak der sebab bukak puasa kat luar ngan kawan. So, yang ade kat rumah pun Mak, Aku, Syida ngan Siti. Mak aku masak 2 lauk jer. Ikan goreng ngan Udang sambal petai. Aku makan udang jerk. Petai aku tak makan. Pastu, aku beli fish ball yang cucuk-cucuk tu sebab teringin. Yang kuih sagu tu pulak aku beli sebab ingatkan mak tak buat kuih. Rupa-rupanya mak buat kuih daaaa. Aku salahkan Siti sebab before that aku dah tanya adik aku dah mak aku buat kuih ke tak, die leh balas tak buat kuih. Sabo je lah aku.

Kesudahannya, kuih yang mak aku buat yang laku. Kuih yang aku beli haram tak laku langsung. Mak aku komplen kate kuih tu tawar. Tapi, memang tawar pun. Kenape lah diorang ni jual kuih mahal-mahal tapi tak sedap lak tu.

Hari ni setelah 8 hari umat islam berpuasa, first time aku kena berbuka kat luar sebab aku kena bertugas demi fakulti. Huhhuhuhu. Aku kena jaga kaunter PLK daaaaa. Kesian kat aku kan. Hahaaha. Tah ape-ape tah perasaan. Tak dapat berbuka ngan family pun nak emo. Aku ni kira bersyukur lah tiap-tiap hari dapat berbuka ngan family kalau nak di bandingkan dengan orang yang hidup merantau. Tak terfikir lagi nak berbuka kat mane ngan Ain petang ni. Tadi dok bercerita ngan Kak Zainah pasal JM Beriani. Ingat nak makan JM Beriani kat Tesco. Tapi, malas nye lah nak ke area sane. Tengok keadaan lah camane kan. Tapi, kalau nak makan JM Beriani, kena tunggu lepas bukak puasa lah sebab aku habis jaga kaunter pun nak dekat pukul 7. Kalau pegi time2 tu jugak, confirm dah penuh ngan orang punya lah. Maybe makan ringan-ringan dulu baru makan berat-berat.

No comments: