Wedding Ticker

Daisypath Anniversary tickers

Birthday ticker

Lilypie Third Birthday tickers

Breastfeeding Journey

Lilypie Breastfeeding tickers

Birthday Ticker

Lilypie First Birthday tickers

Tuesday, November 04, 2008

Aktiviti Hari Sabtu

Hari sabtu, pepagi buta aku dah terbangun dah sebab dah janji ngan abah nak bawak kereta aku pegi kedai servis air-cond. Aircond kereta aku ni telah mengeluarkan satu bau yang amat lah tidak menyenangkan hidung ku. Huhuhuhu. Disebabkan aircond ni lah jiwa aku jadi kacau. Kelakar je kan aku ni. Tapi, kalau korang lah berada di tempat aku, mesti korang pun jadi jiwa kacau tau. Adik aku lagi best, siap kate sape lah yang mendengki ngan aku sampai keta aku jadi busuk. Bile mengenangkan adik aku punya kate-kate, meremang bulu roma aku ni haaaa. Hahahaha. Bengong je. Tapi, bile fikir-fikir balik, sape lah nak dengki ngan aku ni kan. Aku ni bukan nye suka buat tak baik ngan orang. Dalam erti kata lain, aku ni kan baik. Hahahaha. Sila muntah darah yer.

Lepas dah settle hal kereta, tinggal kereta kat kedai tu, then terus balik rumah and siap-siap nak keluar pulak sebab ade lunch kat Grand Blue Wave. Actually, mak aku ni ade masuk persatuan kat kampung ni. Persatuan ala-ala mak datin tu. Hahahaha. Nama persatuan ni Suri Anggun. Mak aku jadi Naib Pengerusi nye. Masa sampai tu, tak ramai lagi. So, mak lantik kitorang ni jadi tukang susun hadiah untuk sesi tukar-tukar hadiah. Masa ni, 20 family yang join lunch ni. We all adik beradik dok satu meja. Tak koser nak campur-campur ngan mak-mak datin yang lain. Dah kate kitorang ni muda remaja kan. Harus lah campur ngan orang muda je kan. Ape barang campur-campur ngan orang-orang tua ni kan. Hahaha. Dah habis makan-makan tu, Oyin join dok kat meja kitorang. Oyin ni kawan sekolah aku masa form 1 sampai form 5. Lepas tu die sambung ambik doktor kat Indonesia. Skrg ni alhamdulillah dah selamat dah pun bergelar Doktor Oyin. Bile dah berjumpa ni kan, banyak lah cerita yang keluar kan. Yer lah kan, dah lama giler tak jumpa 6 years ok tak jumpa minah ni. Oyin ni pulak best je dok melayan je ambik-ambik gambar.

Syida kelakar je ala-ala menggelabah bile kawan-kawan mak buat surprise birthday untuk Syida. Sebenarnya awak dah jangka kan benda ni nak berlaku. Hahahaha. Lawak je lah Syida ni. Siap cakap ngan kitorang ape tau. Korang jangan lah buat saya camni lain kali tau. Aku malu lah weh. Hahahaha. Padan muka. Dalam pada dok tebal muka tu, siap Syida terus pegi depan tu masa kawan mak panggil nama Syida. Syida celebrate sekali ngan pakcik mursyid.




Lepas dah habis acara, terus balik rumah dalam keadaan penat nye. Lepas solat Zuhur, terus tido. Tapi, tido sekejap je lah sebab mak kejut suruh ambik kereta kat kedai. Kereta siap pukul 5 petang. Aduhai, penat nye lah rasa. Sampai kedai aircond tu cina tu kate ade cicak mati kat aircond. Huhuhuhu. Patut ah busuk cam bangkai. Rupa-rupanya cicak mati. Sabo je lah aku. Sekali nak bayar, kena RM350 sebab cina tu tambah gas and service aircond sekali. Ade hikmah jugak lah cicak mati kat dalam aircond. Kalau cicak tu tak mati dalam aircond, tak der nye nak servis aircond aku tu.

No comments: