Wedding Ticker

Daisypath Anniversary tickers

Birthday ticker

Lilypie Third Birthday tickers

Breastfeeding Journey

Lilypie Breastfeeding tickers

Birthday Ticker

Lilypie First Birthday tickers

Tuesday, December 02, 2008

Selamat Pagi Cinta





Hari ahad lepas aku gi menonton cerita Selamat Pagi Cinta ngan Ain, Nor ngan Syida. Aku suka sangat cerita ni. Aku ni kan peminat cerita-cerita melayu. Tapi, aku suka kisah cinta Amani ngan Que je lah. Aku rasa diorang ni pasangan yang cute sangat bile bergandingan bersama.

Jangan tak tahu, aku menangis bile part yang dalam panggung teater tu. Alahai, sedih nye lah aku mengenangkan cinta tak kesampaian antara Suci ngan Azam. Lagi membuatkan sedih sebab muzik daripada biola tu. Itu yang lagi buat touching tu. Aku try gak cari muzik tu kat net. Tapi, tak der lah pulak. Kalau korang kat luar sane ade muzik tu, meh lah bagi kat aku eh.



Sinopsis Selamat Pagi Cinta :


Julia (Fazura), seorang wanita yang menderita akibat kematian suaminya yang sangat dicintainya. Menceritakan bagaimana pertemuan dia dengan suaminya sehinggalah mereka berdua berkahwin. Ilham (Pierre Andre), seorang lelaki yang baik dan penyanyang. Julia mengenali Ilham di sebuah kedai buku. Pertemuan singkat itu telah melahirkan ‘rasa’ di hati masing-masing. Ilham seberapa daya cuba memenangi hati Julia yang pada mulanya sukar menerima Ilham. Banyak peristiwa berlaku yang menguatkan takdir jodoh mereka dan akhirnya mereka berkahwin.

Hidup mereka begitu bahagia hinggalah pada suatu hari Ilham mengetahui yang dia menghidap sejenis penyakit yang boleh membawa maut. Ilham begitu sedih atas apa yang menimpai dirinya dan dia berusaha merahsiakan perkara ini daripada pengetahuan isterinya, Julia. Sejak itu Ilham berubah sikap, dia sering keluar dan tidak pulang ke rumah berminggu-minggu kerana menjalani rawatan di hospital. Julia mula menyimpan syak terhadap Ilham dan mereka bergaduh sehingga Julia mengetahui hal yang sebenarnya.

Kisah kedua, Azam (Que Haidar) yang juga merupakan seorang pelajar telah jatuh cinta dengan seorang gadis yang bernama Suci (Sharifah Amani), anak orang berada. Azam dan Suci merupakan pelajar sebuah kolej. Azam merupakan seorang anak tunggal yang berkerja secara sambilan untuk menyara atuknya tinggal dengan ibu saudaranya, Mak Su. Walaupun Mak Su sering menyuruh Azam menghantar Atuknya yang sudah nyanyuk ke rumak orang-orang tua tetapi Azam menolak kerana Atuklah yang menjaga Azam sejak kecil.

Azam sangat menyukai Suci dan ketika Suci mula merasai perkara yang sama, Azam pula terpaksa mengecewakannya apabila selalu tidak dapat menunaikan janjinya kerana tanggungjawabnya terhadap kerja dan Atuknya. Pada suatu hari Azam berjanji untuk berjumpa Suci tetapi pada hari yang sama Atuknya telah terlibat dengan kemalangan. Sekali lagi Azam gagal menunaikan janjinya. Sehinggalah pada satu hari Azam terpaksa akur yang Suci telah beralih cinta kepada orang lain iaitu Yusry. Alasannya dia merasakan tidak serasi dengan Azam dan Azam menerima kata putus Suci. Azam cuba menjelaskan perkara sebenar tetapi Suci enggan mendengarnya. Apabila Suci mengetahui perkara sebenar semuanya sudah terlewat.

Apakah kesudahan kisah dua cinta ini dan apakah kaitan antara keduanya, SELAMAT PAGI, CINTA! ada jawapannya.

Kat bawah ni antara kata-kata yang aku suka.

Cinta Yang Mahal Itu Tak Perlu Dilafazkan, Cinta Yang Agung Itu Adalah Satu Pengorbanan, Tak Ramai Orang Yang Sanggup Berkorban Kepada Orang Yang Dia Cintai


1 comment:

Anonymous said...

I've gotten my iPhone jailbroken and I see screenshots of iPhones with their names in either the upper left hand corner or the top middle. What application can I find in cydia that will allow me to display my name on my iPhone?



________________
[url=http://unlockiphone22.com]unlock iphone[/url]