Wedding Ticker

Daisypath Anniversary tickers

Birthday ticker

Lilypie Third Birthday tickers

Breastfeeding Journey

Lilypie Breastfeeding tickers

Birthday Ticker

Lilypie First Birthday tickers

Monday, December 08, 2008

Selamat Hari Raya Aidil Adha

Selamat Hari Raya Aidil Adha untuk semua kaum muslimin dan muslimat. Tahun ni aku satu family tak balik kampung pun. We all just raya kat sini dengan ala kadar je. Huhuhuhu. Menu pagi raya kitorang tak der lah ketupat, rendang semua tu. Huhuhuhu. Sedih je kan bunyi nye. We all makan ni haaaa pagi raya tau.



We all malas nak masak nasi ke hape pagi raya. Pagi raya makan je lah spaghetti bolognese ni sampai ke malam. Hahahaha. Lepas makan, terus siap-siap nak gi solat raya. Nasib baik sempat solat tau. We all sampai-sampai masjid je diorang dah nak mula sembahyang. Semangat betul pak imam tu bagi khutbah raya tau. Siap menjerit-jerit. Sakit telinga aku tau. Huhuhuhu. Lepas tu, terus balik rumah tengok tv sekejap. Lepas tengok tv, tukar baju and landing atas katil, tarik selimut terus tido. Hahahaha. Tak senonoh ok anak dara ni. Nak wat camane weh. Kat luar hujan. Itu yang sedap tido tu. Pukul 11 lebih mak aku kejut sebab nak pegi rumah Mak Long aku kat Puncak Alam. Pegi rumah Mak Long best sikit makan sebab Mak Long buat lontong. Gue sudah rindu sama lontong Mak Long. Tak pernah lagi aku makan lontong sesedap lontong Mak Long aku. Serius sedap.





Masa nak balik tu, mak aku ajak lah ambik gambar raya kan, tapi, semua cam tak der mood je nak ambik gambar. Aku pun rasa cam messy semacam je. So, tak der lah gambar family sempena raya haji untuk tahun ni. Tahun depan je lah yer ambik gambar family. Mane lah tau kan, bertambah lagi sorang ke ahli dalam keluarga. Hahahaha. Lepas tu, terus balik rumah. Sampai kat rumah tengok kawan Umar dah sampai. Prepare ape-ape yang patut and hidang bagi kawan Umar makan then, aku sekali lagi masuk bilik and tido lah kan ape lagi. Tido aje lah keje nye aku ni haaaa. Nak buat camane kan, ini menunjukkan yang boring giler ok sambut raya haji kat sini. Kalau kat Kelantan tu best lah sikit raya haji nye.

Lepas tu, mak kejut pukul 3 lebih sebab nak pegi rumah mak mertua Jila pulak. Jila jemput pegi rumah mak mertua die sebab die buat aqiqah untuk Naili. We all sampai rumah mak mertua Jila dalam pukul 5 lebih lah jugak. Sekali, diorang tak siap masak lagi. Ok, rak per, kite tunggu je diorang siap masak. Berkobar-kobar ok nak makan daging lembu fresh. Tunggu lama pun tak kisah. Diorang buat lauk daging masak kicap, acar ngan sup tulang. Sedap nye lah makan sup tulang. Dah lah sup kegemaran tu kan. Aku sempat snap sup tulang je. Lauk-lauk lain aku tak snap pun.



Lepas tu, kitorang pun mintak diri nak balik sebab abang-abang aku nak mai umah pulakkan. Keluar je dari lorong rumah mak mertua jila, terus jalan jem gile ok. Sejam lebih terperangkap dalam jem tau. Penat aku ni dok drive. At last, we all lalu jalan alternatif tembus kat Bestari Jaya. Sampai rumah nak dekat pukul 9 malam. Sampai rumah bukan boleh rest pun sebab nak kena masak pulak untuk abang-abang aku. Penat giler ok. Lepas tu, terus aku flat. Tido tak sedarkan diri sampai ke pagi. Sekian je lah cerita Raya haji aku noooo.


No comments: