Wedding Ticker

Daisypath Anniversary tickers

Birthday ticker

Lilypie Third Birthday tickers

Breastfeeding Journey

Lilypie Breastfeeding tickers

Birthday Ticker

Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, January 21, 2009

All Clear

Balik from keje semalam, aku tengok kat belakang rumah aku dah clear giler dah. Before this, area belakang rumah aku tu ade kolam ikan. Tapi, disebabkan kolam ikan tu dah kering, abah ambik keputusan untuk tolak tanah and kambus kolam tu. Kolam ikan tu banyak betul kenangan tau. Kenangan masa kecik-kecik dulu lah. Bile ingat-ingat balik memang seronok giler tau.

Dulu, kolam ikan tu jadi tempat memancing adik beradik aku. Mak aku saje je bela ikan talapia. Bile kitorang masukkan joran dalam kolam, cepat je ikan tu makan umpan. Pastu, mak akan masak sweet sour. Seronok nye biler fikir-fikir balik. Ade at one time ni, rumah we all tak der air tau. Then, kitorang adik beradik gi mandi dalam kolam ikan. Huhhuhuhuhu. Masa tu tak der ikan lagi. Tapi, best sangat. Rasa cam mandi dalam swimming pool sebab air dalam kolam tu jernih sangat-sangat sebab air dalam kolam ikan tu datang dari air mata air.

Then, ade lah sorang budak kampung aku ni lepaskan ikan haruan dalam kolam tu kan. Lepas daripada tu, dah tak banyak dah ikan dalam tu sebab kena makan ngan haruan tu. Bile dah clear kat belakang tu rasa cam kecik je rupanya tanah ni. Dulu, aku rasa pokok cempedak kat belakang rumah ni, jauh je. Bile tanah dah rata, rasa cam dekat pulak dah.



No comments: