Wedding Ticker

Daisypath Anniversary tickers

Birthday ticker

Lilypie Third Birthday tickers

Breastfeeding Journey

Lilypie Breastfeeding tickers

Birthday Ticker

Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, May 20, 2009

Kisah MC Aku.....

Hari khamis lepas aku tak pegi keje sebab aku bangun-bangun pagi je terus aku tengok mata aku bengkak sebab tumbuh ketumbit. So, pagi hari khamis tu aku pun pegi lah Putra Medical Centre nak ambik ubat and mintak MC. Alhamdulillah masa aku dok tunggu tu tak ramai orang. Dah masuk bilik doktor, serta merta pulak lah aku batuk and selsema. Pandai betul batuk dan selsema ni memainkan peranan.

Doktor : Awak sakit ape ni?

Aku : Saya sakit mata doktor. (dalam masa yang same, aku dok batuk tak habis-habis campur ngan selsema)

Lepas doktor dah check-check mata aku semua kan,

Aku : Doktor, saya MC hari ni doktor.

Doktor : Ok.

Aku : Tapi kan doktor, kalau mata saya bengkak lagi esok, boleh ke saya datang esok untuk sambung MC?

Doktor : Tak per lah, saya bagi awak MC terus dua hari ok.

Aku : Terima kasih doktor.

Sungguh seronok aku menghabiskan masa kat rumah ok. Memang tak keluar langsung. So, early weekend for me lah kan. Tapi, bile isnin menjelma je, bengkak balik ok mata aku. So, pegi lah balik ke klinik mintak tambah MC lagi. Syok ok 6 hari dok rumah tanpa bekerja.

Hari ni aku datang keje pun, Kak Ika marah suruh aku MC lagi sebab ketumbit aku ni tak pecah lagi. Die takut berjangkit satu ofis semua. Hehehehe.

No comments: