Wedding Ticker

Daisypath Anniversary tickers

Birthday ticker

Lilypie Third Birthday tickers

Breastfeeding Journey

Lilypie Breastfeeding tickers

Birthday Ticker

Lilypie First Birthday tickers

Tuesday, August 11, 2009

Restoran D Pelican

Lama ok aku tak masukkan gambar makanan dalam blog aku ni kan. Gambar ni aku ambik masa makan kat satu kedai makan kat Melaka. Aku suka lah makanan kat situ. Not bad. Makanan pun murah-murah.


Restoran ni restoran terapung kat Ayer Keroh. Memang syok lah suasana kat situ. Best ah lepak-lepak kan. Sape nak karaoke pun boleh. Satu lagu RM1 ke RM1.50 camtu lah.

Air cocktail. Memang sedap air ni campuran mangga dan tembikai kalau tak silap. Kalau pegi lagi, harus minum air cocktail ni. Harga air cocktail ni pun murah jugak dalam RM3 segelas.

Nasi goreng ayam black pepper

Nasi goreng nenas ade udang galah 4 ekor. Harga nye dalam RM6.50 je

Ni nama nye nasi goreng cina dan pakabau campur. Mesti ramai tanya, ape maksud pakabau tu kan. Pakabau tu maksud nye cincang dalam bahasa thailand. Dah sah-sah restoran ni pekerja nye dari thailand kan. Memang sedap. Selalu nye kalau kat kedai biase, panggil nasi goreng USA kan. Tapi, kat sini berbeza sebab ayam ngan daging di cincang bukan nye di potong kecik-kecik.

No comments: